Dubai (Partea 2) – Dubai Marina

          Prima zi in Dubai, primul obiectiv, prima impresie: ‘Incredibil!’. Este primul cuvant ce mi-a venit in minte cand am calcat prentru prima data in Dubai Marina. Ma asteptam la ceva impresionant, asa cum este de fapt intregul oras (despre care am scris mai multe in articolul Dubai – traditionla, modern, multicultural), dar ce am gasit a fost mai mult decat puteam gandi. In spatiul in care nu cu mult timp in urma totul era desert astazi zgarie-norii se inalta sfidator catre cer unul langa altul. Impresia generala la vederea pentru prima data a acestui ansamblu, dupa lasarea intunericului, este aceea a pieselor unui joc de lego la scara foarte mare.

Dubai Marina se intinde in zona cunoscuta sub numele de ‘Noul Dubai’, pe drumul 5 dintre portul Jebel Ali si Internet Media City si a fost proiectata spre a deveni un ‘oras in oras’. Constructia este realizata pe o suprafata flotanta si aduce Dubaiului un nou record pentru cea mai mare structura plutitoare construita de om, detronand astfel Marina del Ray din Los Angeles, California.

Accesul in acest sector este facil datorita existentei statiei de metrou cu acelasi nume aflata pe traseul Liniei Rosii. Statia se afla pe Sheikh Zayed Road, cea mai lunga sosea din UAE dar si cea mai aglomerata ce se continua pana in Abu Dhabi si gazduieste structuri mari ale Dubaiului precum Emirates Towers si Burj Khalifa. Aproape de iesirea din statie se afla una dintre intrarile catre Dubai Marina, catre zona sa cea mai impresionanta. Doar podurile ce traverseaza Marina se afla la nivelul soselei (6 la numar in proiect), restul gasindu-se la un nivel inferior.

In aceasta parte, in zona portului, exista circa 50 de turnuri cu minim 25 de etaje, aliniate unele langa altele a caror imagine la lasarea intunericului este putin spus spectaculoasa, confirmand ca supranumele Dubaiului de New York-ul Orientului este pe deplin meritat.

Totul este iluminat, atat cladirile finalizate cat si cele nefinalizate sunt dotate cu sute de mii de luminite ce se reflecta in apa canalului artificial.

Dubai Marina ocupa o suprafata de 4.9 milioane metri patrati si se intinde pe o suprafata de aproximativ 3.5 km lungime, paralel cu linia de coasta, oferind o promenada curbata de aproximativ 11 km lungime.

Ea cuprinde resedinte de lux si de vacanta, hoteluri, complexul comercial Dubai Marina Mall, supermarketuri, restaurante si cafenele amplasate de-a lungul promenadei. In centru se afla portul de yachturi; aproximativ in dreptul acestuia, pe Sheikh Zayed Road se gaseste o alta statie de metrou Jumeirah Lakes Towers.

Constructiile din Dubai Marina sunt detinatoarele multor recorduri, ele detronandu-se unele pe altele de la an la an pe masura finalizarii lor. Exista inca in contructie cladiri avand termene de finalizare estimate in urmatorii 2 ani.

Cea mai inalta cladire rezidentiala din lume si a doua cladire ca inaltime din oras, dupa Burj Khalifa, Princess Tower a intrat in top in ianuarie 2012 si are o inaltime de 414 m si un numar de 101 etaje.
Aceste recorduri au fost initial detinute de o alta cladire aflata aici, 23 Marina, intrata in top in 2011 avand 395 m inaltime si 90 de etaje. In prezent ea este a treia cea mai inalta cladire din oras si a doua cea mai inalta cladire rezidentiala din lume. Alaturi de acestea se inalta numerosi alti zgarie-nori, unii dintre ei fiind la un moment dat, pentru o perioada de timp, detinatorii unor recorduri de inaltime.

Marina Torch (sau mai simplu cunoscuta The Torch) cu o inaltime de 336 m (79 de etaje) a fost in 2011 cea mai inalta cladire rezidentiala surclasand in acel moment Q1 din Gold Coast, Australia.

Horizon Tower este un turn nu foarte inalt, doar 190 m si 44 de etaje, ce detine  insa un heliport pe acoperis.

Infinity Tower, cea mai distinctiva cladire din Marina, este o constructie de 330 m inaltime, inceputa in februarie 2006 si nefinalizata inca, ce va detine recordul pentru cea mai inalta cladire cu o rotatie de 90 de grade.

Toate aceste turnuri rezidentiale ofera apartamente de lux la preturi piperate, cu acces la piscinele, salile de gimnastica si diversele alte servicii existente in cadrul lor.

Acestea sunt doar cateva dintre structurile din Dubai Marina si vor urma si altele in anii ce vor veni, numarul total al cladirilor de aici fiind estimat la peste 200 iar situatia recordurilor se va schimba cu siguranta si ea in viitor. In prezent inca exista constructii in lucru si constructii planificate, aprobate sau in curs de aprobare.

Marina este un loc de promenada placut si extins, mai putin interesant in partea dinspre Jebel Ali unde santierele sunt inca in numar mare. Pe timpul zilei totul este destul de pustiu, nici chiar seara traficul nu se intensifica major. Cea mai animata este ziua de vineri, cand majoritatea locuitorilor orasului, avand liber de la locurile de munca, ies la promenada si iau masa la numeroasele terase sau la racoarea aerului conditionat din interioare.

Restaurantele de aici sunt foarte variate reprezentand bucataria unui mare numar de popoare: restaurante indiene, chinezesti, marocane, libaneze, frantuzesti, italiene (la mare cautare, intoteauna avand un numar mare de clienti) si nu numai.  Preturile sunt in tandem cu locatia insa fara a fi duse la extrem (aprox 50 dirhami o masa pentru  o persoana). Alcoolul lipseste cu desavarsire ca de altfel peste tot.

Posibilitatile de a face plimbari cu barca sunt numeroase, sunt oferite diferite variante de tururi precum Marina/Marina & Palm Jumeirah & Burj Al Arab/Palm Jumeirah & Burj Al Arab. Pretul biletelor variaza intre 50 si 300 de dirhami in functie de ambarcatiune, durata, traseu. Zonele de plecare sunt Clubul de Yachturi in cazul ferry-ului si zona dinspre statia de metrou Dubai Marina in celelalte cazuri. Varianta ferry este cea mai ieftina. Personal, am ales aceasta varianta, si datorita traseului atractiv, insa din pacate am avut ghinionul de a nu fi respectat, argumentul fiind existenta unor valuri prea mari pe mare.

Tot aici se organizeaza seara ‘Dinner Cruises’, cine romantice in timpul plimbarii lente, pe dhow-uri impodobite cu luminite (barci traditionale din lemn din Emirate, folosite acum in scopuri turistice si comerciale), admirand peisajul proiectat din viitor din jur. Astfel de cine se pot rezervarea la agentiile de turism din oras, marea lor majoritate avandu-le in oferta.

Acest cartier al Dubaiului, Dubai Marina, este una dintre zonele cele mai noi, o zona nefinalizata inca, o zona scumpa, o zona ce contribuie la dezvoltarea orasului ca o destinatie turistica de lux a lumii.

Dubai Marina este doar unul din multele atractii ale Dubaiului; mai multe puteti citi si in: Dubai Downtown.

Si cum toata zona este foarte fotogenica si se cere imortalizata in toate directiile, iata mai multe poze:

Articole pe aceeasi tema:

This entry was posted in Destinatii externe, Emiratele Arabe Unite and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *